מה הסרט הכי טוב של פיקסר? (חלק 1)

אז עם השראה של אחת הקוראות הקבועות שלנו (גלי המהממת), בשילוב עם ההודעה על יציאת סרט המשך של "מוצאים את נמו", אנחנו נעבור אחד אחד על הסרטים של האולפן הכי מוצלח בהוליווד, לפי העדפותינו האישיות. כמעט כל הסרטים של פיקסר הם יצירות מופת, מהוות מקור קנאה של כל האולפנים בהוליווד, עם האהבה של הקהל והמבקרים, הם הצליחו להשיג את החלום של כל איש בתעשיית הסרטים והבידור האמריקאים. 

אנחנו נעשה את זה ב-3 חלקים, 5 סרטים, אז 5 סרטים, ואז הטופ-3.

אז, נתחיל!

13. (2011) מכוניות 2 – Cars 2

אף אחד לא הבין למה עשו סרט המשך לסרט הכי פחות אהוב של פיקסר (מכוניות), אבל בסוף התברר שגם הם יכולים להיות ממוסחרים עד מוות, כי הסיבה היחידה שהם עשו זאת, זה המרצ'נדיזינג המוצלח של הראשון. הם עשו 8 ביליון דולר במכירת כל הסחורה  הקשורה לסרט, כמעט יותר מכל סרט אחר בהיסטוריה של הקולנוע. אז מן הסתם הם רצו להמשיך לחלוב  את הפרה עם סרט המשך למרות  שכל העולם דורש סרט המשך למשפחת סופר-על.

בכל זאת, ולמרות שזה הסרט האחרון ברשימה, אני די חיבבתי את הסרט, הוא מאוד נעים וקליל, האנימציה היא די מדהימה (אבל זה הדבר הכי מובן מאליו להגיד על סרטי פיקסר), והעלילה היא מעניינת בשילוב כל הנופים השונים בסרט שהיו מרהיבים. סביר להניח שאני לא כך כל אובייקטיבי, אבל אני חושב שירדו על הסרט בלי סיבה מוצדקת, רק בגלל שזה פיקסר, וכולם תמיד מצפים מהם להרבה יותר.

אני חייב להודות שזה הסרט היחיד של פיקסר שלא ראיתי בקולנוע (אני לא זוכר למה לא הלכתי), והסרט היחיד של פיקסר שלא ראיתי יותר מפעם אחת (אני רואה כל סרט של פיקסר לפחות פעמיים בקולנוע, ואז 20 בבית). האמת שעכשיוש אני אומר את זה, בא לי לראות אותו שוב.

12. (2006) מכוניות – Cars

זה הסרט הראשון של פיקסר שקיבל ביקורות "פושרות" (אני רושם את זה בגרשיים כי פושרות של פיקסר זה כמו "מצוין" של כל סרט אחר), ושוב לא הסכמתי עם זה. אני חושב שהסרט הזה הוא מושלם. הוא מרגש ומקסים כאחד (המכוניות האלה מביעות יותר רגש מקאמרון דיאז בכל סרט). זה גם הסרט האחרון של פאול ניומן, ורק בשביל זה היה צריך להעריך אותו יותר.

רוב הסיכויים שיימאס לכם מלשמוע את זה, אבל האנימציה כאן פשוט מרהיבה. הנופים של כביש 66 בסרט הם אדירים, המרוצים הם יותר טובים מהמרוצים של החיים האמיתיים, והסוף של הסרט הוא מאוד מרגש.

"מכוניות" היה הסרט הראשון של פיקסר שהפסיד את האוסקר על האנימציה, ל-"תזיזו ת'רגליים", והאמת שאני חושב שזה היה די הוגן, תזיזו ת'רגליים היה יותר טוב, אבל לא בהרבה.

11. (1998) באג לייף – A Bug's Life

הסרט השני של פיקסר הוא עוד קלאסיקה של עולם האנימציה. הוא סרט כל כך מקסים שעוד בטרם  יצא, אולפני דרימוורקס כבר חיקו אותו עם הסרט "עבודת נמלים”, שגם היה מוצלח, אבל פחות.

למרות שעברו כמעט 15 שנה מיציאת הסרט, גם אם תראו אותו היום, האנימציה לא מיושנת כלל והסיפור מרתק עם דמויות מקוריות, ובמיוחד כל החרקים של הקרקס, הם פשוט יצירת מופת של קומדיה והומור סלפסטיק.

10. (2012) אמיצה – Brave

האמת שהייתי בטוח שהסרט יהיה במיקום גבוה יותר, אך זה רק מעיד על האיכות הגבוה של אולפני פיקסר.

הסרט האחרון אשר יצא בקיץ של השנה שעבר (ועוד חודשיים יהיה לנו סרט חדש!), הוא הסרט הראשון של פיקסר עם דמות נשית בתור הדמות הראשית. הסרט הוא מאוד דומה לסרטי ה"נסיכה" של דיסני (אני מבין שזו הייתה ההשראה), רק לשם שינוי הנסיכה כאן לא רוצה להיות נסיכה ולהתנהג ככזאת, אלא להיות בוצ'ה ג'ינג'ית קשה אך מהממת ביופיה.

לעומת כל הנסיכות של דיסני, היא לא מעוניינת להכיר את "האחד" ולמצוא אהבת אמת ולהתחתן עם נסיך שיפרנס אותה עד סוף הימים בזמן שהיא שורצת בבית. היא בחורה אמיצה שרוצה להיות אחראית על עצמה ולא מתעניינת בכלל בגברים. יש אפילו שמועות שאומרות שמרידה היא בעצם לסבית, וזה שפיקסר לא הכחישו שום דבר, רק מעיד על כך שאולי יש אמת בשמועה. אבל האמת שזה לא משנה אם היא לסבית או לא, מה שמעניין כאן (חוץ מהאנימציה ההורסת – שוב) זה שלמרות שנותנים לה אפשרות לבחור גבר לפי טעמה, היא פשוט לא מעוניינת

הסיפור כאן בסופו של דבר זה סיפור יפיפה של יחסים בין אם ובת, המנסות להתחבר ולהיות יותר קשורות אחת לשנייה, ודברים קסומים אשר קורים בדרך. הסיפור הוא מאוד מרגש והסוף קורע לב. בהחלט סרט מושלם.

אה, ומה עוד יותר מושלם? השיער הג'ינג'י המסולסל שלה. פשוט היסטרי.

9. (1995) צעצוע של סיפור – Toy Story

סרט האנימציה התלת מימד הראשון בהיסטוריה, והסרט ששינה את עולם האנימציה מקצה לקצה. כמעט כל סרטי האנימציה שלאחריו עברו לשיטה הזאת בזכות הסרט הזה. זה הסרט הראשון בסדרת האנימציה האהובה בכל הזמנים  והוא עוד יצירת מופאת של אולפני פיקסר. היום הדמויות של וודי ובאז הם סמלים של עולם הבידור, בלי שום קשר לאנימציה או לא.

אין משהו חדש שאני יכול לספר לכם על הסרט הזה, כי כל העולם כבר ראה אותו, ואם לא, אז רוצו. ותראו את כל הטרילוגיה, כי היא פשוט מושלמת. למרות שהיא תהרוס לכם את הרצון לחיות מעבר לגיל 18.

 ———————————

עד כאן החלק הראשון! יש עוד 8 סרטים… מי אתם חושבים שיהיה במקום הראשון?

8 מחשבות על “מה הסרט הכי טוב של פיקסר? (חלק 1)

  1. Gali

    יואו איזה התרגשות, אני מופיעה כאן!!

    כל כך קשה לבחור את הסרט הכי טוב. מסכימה לגבי כל מה שכתבת.
    באג לייף הוא בין האהובים עליי ואני מצטטת אותו מלא. לדעתי הראשון יהיה וול-אי למרות שלדעתי הוא הכי אוברייטד

  2. Shemesh

    אין על גלי 3> ואין עלייך (:
    אני מודה שלא ראיתי את כל סרטי פיקסר (למעשה, מתוך הרשימה עד כה ראיתי רק את "באג לייף" ו-"צעצוע של סיפור 1"), אז אין לי מושג מי יהיה במקום הראשון, אבל אני ממש מחכה להמשך הסקירה כדי לסדר לעצמי אילו סרטים אני חייבת להשלים (:
    כמו שזה נראה כרגע, כנראה שאני צריכה להשלים את כולם..

  3. פינגבק: מה הסרט הכי טוב של פיקסר? (חלק 2) | זונה מתוקה

  4. פינגבק: מה הסרט הכי טוב של פיקסר? (חלק 3) | זונה מתוקה

כתיבת תגובה

